Geoblog.pl    Peregrinos    Podróże    Na Rowerze szlakiem św. Jakuba    Złożenie kamieni na Cruz de Ferro

Złożenie kamieni na Cruz de Ferro

Hiszpania
Hiszpania, Saria (el Acebo)

Wyruszyliśmy rano droga piękną znowu pod górę, po drodze zwiedzaliśmy Astorgę słynącą z czekolady. Nie mogliśmy przegapić takiej smacznej okazji i odwiedziliśmy manufakturę czekolady gdzie przemiły starszy pan częstował nasz lokalnymi smakołykami. Po takiej degustacji każdy wyszedł z pełną torbą czekolad. Astorga słynie tez z pięknej architektury. Zwiedziliśmy katedrę i inne zabytkowe obiekty. Potem ruszyliśmy znowu do góry i po południu dotarliśmy na Cruz de Ferro gdzie złożyliśmy swoje i wspierających nas kamienie. Tomek zaskoczył nas kamieniem przekazanym mu przez Zenka, który uroczyście włożyliśmy w drzewo krzyża. To miejsce było zwieńczeniem naszego duchowego Camino i jednocześnie najwyższy szczyt naszej wyprawy 1504m n.p.m. Pod krzyżem spotkaliśmy motocyklistów holendersko-amerykańskich, którzy wyruszyli w drogę w intencji swojego chorego przyjaciela motocyklisty i w jego intencji złożyli kamień. Potem jechaliśmy już z górki i nocleg znaleźliśmy na campingu.