Geoblog.pl    Peregrinos    Podróże    Na Rowerze szlakiem św. Jakuba    Na przedmieściach Santiago

Na przedmieściach Santiago

Hiszpania
Hiszpania, Santiago de Compostela

Wczorajsze długie zjazdy odkupiliśmy 10 km podjazdem. Był to dzień awarii. Najpierw walczyliśmy z siodełkiem Adama gdzie pękła sztyca. Pomógł drut z przydrożnego płotu ale niedługo potem poszła przerzutka i rower nie nadawał się do dalszej jazdy. Nawet hiszpański serwis rowerowy nie pomógł. Tomkowi zaciągnęło się łożysko przedniej piasty- szczęśliwie awarie udało się opanować. Iwona szeroką kierownicą zaatakowała Sobańskich i zawiesiła Age na przedniej zębatce. Mimo tych przeciwności zrobiliśmy 84 km i zmęczeni dotarliśmy do Palais de Rei gdzie okazało się że nie ma dla nas już miejsca, musieliśmy jeszcze dołożyć 12 km i znaleźliśmy nocleg w Monte de Gozo. Stąd patrząc na skraj horyzontu po raz pierwszy zobaczyliśmy wieże katedry w Santiago. Na Monte jest albergue polski przy Rua das Estrelas 80 ale my trafiliśmy do sąsiedniego gdzie mają 400 miejsc noclegowych.