Geoblog.pl    Peregrinos    Podróże    Na Rowerze szlakiem św. Jakuba    Odpoczynek dla Rowerow

Odpoczynek dla Rowerow

Hiszpania
Hiszpania, Santiago de Compostela

Dzisiaj osiągnęliśmy upragniony cel, Daniel nasz driver zawiózł nas do miasta, tam odnaleźliśmy camino, a przy Katedrze sw. Jakuba odebraliśmy Compostelki (potwierdzenie przebytego szlaku pielgrzyma). Nasza trasa jak pamiętacie to St-Pied de Port---Santiago de Compostela i dalej Finisterre.
W samo południe braliśmy udział we mszy św. dla pielgrzymów. Można tu rzec, że mieliśmy szczęście bo mogliśmy uczestniczyć w ceremonii okadzania. Wygląda to dość spektakularnie. 8 osob(postawnych mężczyzn) zasypują żarem duże wiszące nad ołtarzem głównym kadzidło i wprowadzają je w ruch niczym na huśtawce. Kadzidło dociera w nawy boczne i powraca. Tak kilka razy. Zdarza się to podobno rzadko.
Dzisiaj obchodziliśmy tez urodziny Henia, który zaskoczył nas przepysznym ciastem ( nie zabrako tez wina) w dobrej atmosferze biesiadowaliśmy długo. Spotkaliśmy pielgrzyma z polski Grzegorza, który na własnych nogach przyszedł do Santiago z Polski. Wędrówkę rozpoczął w maju. Jutro kręcimy na nasz koniec świata Przylądek Fisterre

Multimedia (1)
Gajkowie
Gajkowie - 2012-09-22 09:24
Dziękujemy bardzo za informacje z trasy i Wasze przeżycia.Czekaliśmy z utęsknieniem, wiedząc że to co najważniejsze jest tuż tuż...Tylko wróćcie z tego "krańca świata"Czekamy.....
Pozdrawiamy

Zenek
Zenek - 2012-09-22 16:49
Cieszę się ogromnie razem z wami. Główny cel pielgrzymki osiągnięty. Heniu dla ciebie dołączam najserdeczniejsze życzenia urodzinowe, pozazdrościć takiego prezentu, jaki sam sobie sprawiłeś docierając do Santiago właśnie w tym dniu.

Roman
Roman - 2012-09-22 22:57
Owacje i serdeczne gratulacje dla niesamowicie odwaznej i silnej fizycznie jak i psychicznie calej grupy!!!!!!!!Szkoda ze mnie nie bylo gdy docieraliscie do upragnionego celu.Odegralbym mazurka Dabrowskiego!!! Wszystkiego co najlepsze dla Henryka z okazji urodzin od brata Romana

zwiedzili 1.5% świata (3 państwa)